decemberdrömmar

Äntligen är julruschen över.. Jag hann inte få någon julefrid, det var stress
och press in i sista minuten. Men nu dom senaste dagarna har jag vilat.
Och gjort ingenting, bara umgåtts med familj och släkt. (gud va skönt!)
Ikväll ska jag och hjärtat på bio! Hobbit 2. Vi kollade på ettan igår igen,
det var ju ett år sedan sist man såg den!
 
Nu sitter jag och myser framför öppna spisen hos niclas föräldrar,
dom har slängt ut soffan så här får man sitta på golvet hehe. 
Jag sitter och drömmer om ett eget hus igen. Brukar kolla hemnet
för skojs skull, för att försöka komma på vad jag tycker om
och vad jag inte tycker om. Det är ju minst lika viktigt.
 
Några saker som jag önskar att mitt framtida hus har, 
(eller får, efter att jag varit i farten) är:
 
Mycket arbetsyta i köket, gärna också en köksö.
Två diskkranar/diskhoar i köket! Det blir jämt så trångt
när man bara har en. Alltid är det någon som ska skölja något,
tvätta händerna, hämta vatten eller liknande när man jobbar i köket.
Tvättstugan på bottenplan, och inte i källaren, för då får man
släpa tvätten upp och ner för trappan hela tiden, och det är jobbigt.
En snygg och fräsh tvättstuga, som man trivs att vara i. 
Många stora fönster! Jag älskar dagsljus och utsikt.
Två våningar. Absolut ingen enplansvilla ska det vara. 
Och stort ska det vara! Stora rum och gärna högt till tak.
Både altan och balkong.
 
 
 
 

 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback