namnsdag

Idag har jag namnsdag, för det är Hannas dag idag.
Så grattis alla Hannor på vår dag idag! Idag har jag bara varit
hemma och poat, försöker utnyttja sista dagen hemma hos föräldrarna
innan det bär av ner till Stockholm igen. På tisdag drar skolan igång,
det kommer bli superkul och skönt att komma in i lite rutiner igen.
Det har varit alldeles för sena kvällar den senaste veckan,
har lagt mig efter kl 2 och vaknar sedan därefter.
 
Här är lite bilder på snickeriet jag pysslade med igår kväll.
Halv två inatt var jag klar med grundmålandet. :)
 
Här är det sågat två spår i vardera konsol och sedan urhuggt med stämjärn för att få ett
spår för brädan som krokarna kommer sitta i. Konsolerna sågades ut av en gammal bräda.
 
 
Såhär ser alla fyra bitar ut, när de är utsågade och klara för slipning, montering och målning.
Den övre brädan är en skiva från clasohlson, avkapad och klyven i önskad längd och bredd.
 
 
Och den här bilden är från idag, efter första lagret med vit färg. Jag tror att den behöver
ett lager till när det här har torkat. Sen är det bara krokarna kvar..
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback