leksakslampa

Hela december har jag hållt på med en julklapp till min
fina fina pojkvän, men jag har ju inte kunnat visa vad jag gjort
förrän nu när den inte är hemlig längre. Så här kommer en bildbomb
på hur man gör en lampa av en drös gamla leksaker.
 
Först behöver man en massa jäkla leksaker. Hälften har jag köpt på loppis
och resten har jag hittat hemma på vinden i gamla lådor från barndomen.
 
 
Efter att jag gjort ren alla sakerna från fett och smuts så behövde några modifieras.
En lastbil som skulle bli en bas för resten av leksakerna fick kapas på mitten för att få plats.
Barbiedockornas hår doppade jag i målarfärg för att det skulle bli stelt. Jag limmade också
fast alla rörliga delar på varje leksak, så att det skulle bli lättare att måla dem.
 
 
 
Sedan var det äntligen dags att börja spraylacka allting! Först med grundfärg, såklart.
 
 
Eftersom jag höll till i källaren och jobbade så stod jag till slut i ett gasmoln av lösningsmedel.
Då var det skönt att vi hade en gasmask hemma, så jag kunde andas utan att bli snurrig.
Snygg outfit jag har när jag grejar va? Oömma kläder är det som gäller!
 
 
Tre dagar innan julafton började jag att färdiglackera alla grejerna vita.
 
 
Sen var det "bara" att limma ihop alla saker kring en lampfot som jag köpt på loppis.
Även den sprayade jag vit. I nästan 5 timmar satt jag och limmade ihop alla leksaker
som jag kände passade in, på lampfoten. Sådana här tillfällen önskar man att man hade
minst ett par armar till, men som tur är så hälpte mamma till istället att hålla där det behövdes.
 
 
SEN VAR DEN FÄRDIG!!!!!! Med mindre än 12 timmar till julafton!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Malin säger:

Helt sjukt va duktig du är! Kram

Svar: Tack fining!!!
None None

2013-12-29 | 17:08:29
Bloggadress: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Po säger:

Kreativt och fint! Hoppas han blev glad! :)

2013-12-31 | 13:42:08
Monkan säger:

Cool lampa. Festlig idé och det blev verkligen snyggt.

2013-12-31 | 18:35:26
Bloggadress: http://pysslaosyssla.blogspot.com
Sanna säger:

Helt underbar!!! <3

Svar: Tack! :)
None None

2014-03-16 | 15:24:12
Bloggadress: http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se
Anonym säger:

grym!!

2014-03-17 | 00:06:23
Anonym säger:

grym!!

2014-03-17 | 00:06:27
Tinha säger:

Sjukt snygg!! Bra jobbat

Svar: Tack så mycket! :)
None None

2014-03-17 | 21:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback